ViaBill
LinkedIn er ved at være stedet, hvor “man” bør have en profil, hvad enten der er tale om et firma eller en person. Og det har virksomheden iBill A/S, der står bag ViaBill da også.
Deres profil på LinkedIn kan du se her: ViaBill
Nu handler dette ikke om LinkedIn men om konceptet ViaBill, og jeg skal ikke her trætte dig med en længere redegørelse – men blot nøjes med en helt overordnet beskrivelse.
Hvad er ViaBill?
ViaBill er et slags lag ovenpå det eller de betalingssystemer, der typisk findes på en ehandelsløsning. Modsat alle andre tilbyder ViaBill et par unikke fordele for både webshoppen OG dens kunder.
For kunderne:
Reelt set en rente- og gebyrfri afdragsmulighed, så man kan sprede betalingen af for eksempel et større tøjindkøb eller indkøb af et forbrugsgode over flere afdrag. Så længe man overholder betalingsdatoerne, påløber der ingen renter.
For webshoppen:
Mulighed for at sælge på afdrag uden at løbe nogen risici overhovedet. ViaBill overfører varens/købets fulde beløb med det samme. Naturligvis vokser træerne ikke helt ind i himlen – der er et oprettelsesgebyr og et årligt gebyr for webshoppen, men det er reelt set pebernødder i forhold til udbyttet.
Giver ViaBill så mere salg?
Ja – for langt de fleste webshops er der faktisk tale om et salg, der stiger mere, end omkostningen ved at have ViaBill. Det er klart, at man skal være i et marked, hvor varerne koster lidt mere end bare 25 kroner, og at kundeunderlaget skal være af en sådan sammensætning, at en tilpas stor del af dem vil købe mere end ellers, hvis de kan betale over flere gange.
Det er der mange der vil, og erfaringerne viser da også, at det kun er yderst få webshops, der ikke øger den samlede indtjening efter implementering af ViaBill som betalingsmulighed på deres shop.
Driver du en webshop, er det anbefalelsesværdigt at tage et nærmere kig på ViaBill!